AICHI TRIENNALE 2016 “Trans Dimension”

TransDimention-27
*From the series of “VESSEL-XYZXY” (2016) Collaboration with Kohei Nawa | Damien Jalet

あいちトリエンナーレ2016 虹のキャラヴァンサライ 創造する人間の旅
コラムプロジェクト:トランスディメンションーイメージの未来形

作家:赤石隆明、ルーカス・ブラロック、勝又公仁彦、小山泰介+名和晃平、横田大輔

キュレーター:港千尋、後藤繁雄

会期:2016年8月11日(木) – 10月23日(日)
会場:岡崎シビコ(東岡崎、愛知)
Web:http://aichitriennale.jp

シンポジウム
日時:2016年8月12日(金)13:00-16:15(二部構成、予約不要)
会場:図書館交流プラザ りぶら(東岡崎)

ステイトメント:
写真は今、デジタルの潮流の中で、大転換期を迎えている。「写真とは何か」という根源的な問いと、「こんなものまでも写真なのか」という拡張・逸脱が入りまじり、コンテンポラリーアートのホットスポットとなっている。コンピューターテクノロジーの進化や3Dプリンターの出現によって、写真家たちが、3Dとして「写真」を急速に再定義しはじめたことも注目すべきことだと思われる。今回の展示は、写真の未来形の顕著な動向としての「次元」の問題、ポスト・インターネット時代における写真の3D化シンドロームに焦点をあて「トランスディメンション」をキーワードに構成する。

ーー

AICHI TRIENNALE 2016 Homo Faber: A Rainbow Caravan
Column Projects “Trans Dimension”

Artist: Takaaki Akashi, Lucas Blalock, Kunihiko katsumata, Taisuke Koyama+Kohei Nawa, Daisuke Yokota

Curated by Chihiro Minato / Shigeo Goto

Venue: Okazaki Cibico, Higashi-Okazaki, Aichi, Japan
Period: 2016.8.11(Thu.) – 2016.10.23 (Sun.)
Web: http://aichitriennale.jp/english/

Statement:
As digital technology advances dramatically, photography has entered an era of drastic transformation. As the fundamental question of “What is photography?” intersects with extensions and diversions of the medium that may prompt the response “Is this really photography?”, it has become one of the most dynamic areas of contemporary art. One highly noteworthy development is that with advances in computer technology and the advent of 3D printers, photographers are rapidly redefining “photography” as a 3D medium. With the keyword of “transformation,” this exhibition explores the issue of dimensionality, which is shaping up to be a significant trend in the photography of the future, shining a spotlight on the three-dimensionalization of photography in the post-Internet age.